فولاد سپاهان - سایپا / یكی برای تثبیت صدرنشینی ، دیگری برای بقاء
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا ، هفته بیست و ششم لیگ برتر با انجام سه دیدار روز سه شنبه هفته جاری كار خود را آغاز خواهد كرد كه در مهمترین دیدار دو تیم فولاد مباركه سپاهان و سایپای البرز در اصفهان به مصاف یكدیگر می روند.

با توجه به نزدیك بودن امتیازها در بالای جدول و همچنین تیم های در خطر سقوط ، لیگ برتر كم كم شرایط بسیار حساسی به خود گرفته است.

دو تیم سپاهان و سایپا كه از خط حمله و دفاع مناسبی برخوردارند نوید بخش یك دیدار جذاب را می دهند، جدال كریم انصاریفر نفر دوم جدول آقای گل ها با بهترین خط دفاع لیگ كه تنها 18 گل دریافت كرده از جذابیت های این دیدار خواهد بود.

تیم فوتبال فولاد مباركه سپاهان كه در زمان بوناچیچ رنگ آرامش را به خود نمی دید ،پس از آمدن 'كرانچار' سیر صعودی را در لیگ آغار كرد و موفق شد بعد از بیست و چهار هفته صدرنشینی را از تیم استقلال برباید.

البته شكی نیست كه بایستی برای حفظ این صدرنشینی در دیدارهای پیش رو پیروز میدان باشد و به امتیازات كامل دست یابد چرا كه تیم های استقلال وتراكتورساری تبریز آماده اند تا از كوچكترین غفلت سپاهان برای رسیدن به صدر جدول استفاده كنند.

سپاهان كه در هفته گذشته با چهار گل تیم خوب مس كرمان را با هدایت بلاژوویچ در كرمان شكست داد با روحیه بسیار خوبی آماده است تا با كسب سه امتیاز دیدار با سایپا همچنان روند رو به رشد خود را حفظ كرده و صدر جدول را همچنان از آن خود داشته باشد.

این تیم اصفهانی كه در ابتدای فصل با جدا شدن چند بازیكن تاثیرگذار خود مانند مهدی رحمتی ، هادی عقیلی ، خسروحیدری و احسان حاج صفی با ناامیدی از كسب مجدد قهرمانی كار خود را درلیگ یازدهم آغاز كرد رفته رفته فهمید كه با وجود از دست دادن چندین مهره خوب خود هنوز هم توانمندی قهرمانی را دارد و با آمدن كرانچار این مهم به حقیقت پیوست و اكنون این تیم از امیدهای اصلی قهرمانی در لیگ یازدهم به شمار می رود.

تیم سپاهان در فصل نقل و انتقالات نیم فصل 'سزار' برزیلی را برای خط حمله خود به كار گرفت كه این بازیكن به خوبی توان تیمی سپاهان را افزایش داده كه البته جا دارد برای این انتخاب مناسب به سرمربی و مدیران این تیم تبریك گفت.

در سمتی دیگر تیم جوان سایپای البرز در لیگ هفته های پر نوسانی را پشت سر گذاشته كه این موضوع عاملی منفی در كارنامه آنها خواهد بود.

به اعتقاد نگارنده ، مجید صالح سرمربی جوان تیم سایپا هنوز نتوانسته تركیب ایده آل تیم خود را پیدا كند چرا كه در هر بازی شاهد تغییراتی در تركیب تیم هستیم و این امر در هماهنگی بازیكنان تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از ضد حملات مهمترین شاخصه تیم سایپا است كه با وجود بازیكنان سرعتی مانند انصاریفر ، عباس محمد رضایی و میلاد غریبی این مهم به خوبی در این تیم به اجرا در می آید.

در لیگ یازدهم تنها ضعف تیم سایپا نداشتن هافبك های خلاق و بازی ساز است كه این مهم نیز شاید به تاكتیك تیم بر می گردد.

سایپا در بازیهای خود با استفاده از توپ های بلندی كه مدافعان كناری خود از جمله علیرضا لطیفی با هدف رسیدن در كوتاهترین زمان ممكن به دروازه حریف ارسال كرده به نوعی هافبك های خود را از بازی خارج می كنند.

نزدیكی امتیازات در پایین جدول باعث شده تیم ها با یك پیروزی یا یك شكست چندین پله در جدول رده بندی صعود یا نزول داشته باشند ، سایپای 31 امتیازی در صورت پیروزی در دیدار روز سه شنبه دو پله صعود خواهد داشت و در صورت شكست می تواند تا چهار پله در جدول سقوط كند.ك/4

7422/ 692/1647





:: برچسب‌ها: مدل , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: